Ūkininkų buhalterinė apskaita

Kiekvienas įregistruotas ūkis, kuris pretenduoja gauti arba gauna valstybės paramą, privalo vesti ir tvarkyti visą savo apskaitą. Ūkininkų buhalterinė apskaita tvarkoma dviem būdais: supaprastinai arba naudojant dvejybinę sistemą. Kaip bus tvarkoma ūkininkų apskaita sprendžiama remiantis šiais faktoriais:

  • ūkio dydis;
  • PVM mokėtojo statusas;
  • reikalavimai, kurie keliami ūkininkams gavusiems arba pretenduojantiems gauti ES paramą.

Supaprastinta ūkininkų ūkio apskaita yra vedama tokiu principu: pirkimo ir pardavimo, pinigų žurnalo pildymas, registruojama pardavimų ir pirkimų operacijos, pinigų judėjimas kasoje ir banko sąskaitose. Šis apskaitos būdas padeda efektyviai kontroliuoti lėšas, esančias kasoje ir banko sąskaitose, atsiskaitymų būklę. Supaprastinta  ūkininkų apskaita skirta registruoti nedidelę apyvartą turinčių ūkių pardavimo ir pirkimo operacijas.

Dvejybinė ūkininkų buhalterinė apskaita taikoma tuomet, kai ūkininkai pretenduoja gauti arba gauna valstybinę ir (ar) ES paramą, kurią reglamentuoja teisės aktai įpareigojantys tvarkyti ūkio apskaitą ir  sudaryti finansinę atskaitomybę. Tvarkant apskaitą dvejybine forma, įvertinama žemės ūkio produkcijos savikaina, atlyginimai darbuotojams, sudaroma ataskaita SODRAI.

Mes esame šios srities profesionalai, mūsų darbuotojai turi ilgametę patirtį ūkininkų buhalterinės apskaitos rengime. Nežinote, koks apskaitos būdas Jūsų ūkiui tinkamiausias, turite papildomų klausimų, susisiekite su mumis!

 

Pateikti užklausą