i.VAZ – privalomi elektroniniai važtaraščiai nuo 2016.10.03

Ši informacija svarbi tik įmonėms šiuo metu vykdančioms prekybą Lietuvoje arba planuojančioms parduoti prekes Lietuvos teritorijoje.

1. Nuo spalio 1 dienos įsigalioja VMI pakeitimas, pagal kurį visi prekių vežimo važtaraščiai turės būti pildomi tik elektroniniu būdu, duomenis įvedant i.VAZ sistemoje. Todėl jei Jūsų įmonė siunčia, veža krovinį, privalės pildyti elektroninį važtaražtį prisijungus prie i.VAZ sistemos.

2. Prisijungimas prie i.VAZ sistemos bus automatiškai suteiktas įmonių vadovams. Įmonės vadovas prisijungęs prie I-MAS aplinkos galės įgalioti kitą asmenį teikti duomenis i.VAZ sistemoje. Prisijungti galima paspaudus https://imas.vmi.lt/isaf/, pasirinkite i.VAZ.

3. Įmonės, kurios prekes siunčia per Lietuvos paštą ar kitas siuntų tarnybas, taip pat greičiausiai turės pildyti elektroninius važtaraščius, tačiau ne visais atvejais. Konkrečiai siūlome pasitikslinti siuntų tarnyboje.

4. Važtaraščio duomenų teikti neprivaloma šiais atvejais:

• Įmonės, kurios neužsima prekių pardavimu (ir neparduos prekių ateityje)
•  Kai prekės atvežamos/išvežamos iš/į užsienį (kaip ir anksčiau bus naudojamas CMR);
• Prekės gavėjas yra fizinis asmuo;
• Prekes iš pardavėjo atsiima pats pirkėjas (nuosavu transportu);
• Krovinio siuntėjas ir gavėjas yra tas pats asmuo;
• Važtaraščio duomenys yra nurodyti akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumente;
• Žemės ūkio veikla užsiimantis asmuo (ar jo įgaliotinis) gabena žemės ūkio produkciją iš jos užauginimo ar išgavimo vietos;
• Ne PVM mokėtojams (įmonėms, kurių bendras atlygis už vykdomą veiklą per pastaruosius 12 mėn. neviršijo 45 000,00 Eur);
• Jeigu pervežamos pašto siuntos, kaip jos suprantamos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme (korespondencijos siuntos, pašto siuntiniai iki 50 kg, siuntos, kuriose siunčiamos knygos, katalogai, laikraščiai, kiti periodiniai leidiniai) ir joms nėra formuojami KTK apibrėžti važtaraščiai.

5. i.VAZ važtaraštį reikės užpildyti iki krovinio išgabenimo momento (t.y. kad ir 1 minutę prieš tai, kai krovinys išgabenamas)

6. Važtaraščius turės pildyti krovinio siuntėjai (t.y. kam pildėte iki šiol, tiems ir toliau reikės pildyti, tik per elektroninę sistemą). Taip pat bus galimybė važtaraštį pildyti krovinio vežėjui ar gavėjui.

7. Krovinio gavėjas turės i.VAZ sistemoje patvirtinti, kad krovinį gavo (gavimo patvirtinimas teikiamas per 5 d. d., o pasibaigus šiam terminui (t.y. jei gavimo patvirtinimas nepateiktas) gabenimo operacija yra automatiškai uždaroma ir laikoma, kad krovinys pristatytas važtaraštyje nurodytomis sąlygomis.

8. Jei krovinys neišvažiavo ar pasikeitė gavėjas, i.VAZ sistemoje reikės patikslinti važtaraščio duomenis (per 5 dienas).

9. Krovinio važtaraščio naudojimą įstatymų numatyta tvarka ir ateityje kontroliuos tik Valstybinė transporto inspekcija (t.y. lygiai taip pat, kaip ir dabar, tik skirtumas tas, kad VKTI daugiau remsis VMI duomenų bazėje esančia i-VAZ informacija, o ne vairuotojo pateiktu popieriumi).

10. Patarimas: ir po spalio 1 d. vairuotojui geriau turėti popierinį krovinio važtaraštį bent iki tol, kol bus įsitikinta kad i-VAZ sistema tikrai dirba be trukdžių

11.Daugiau informacijos galite rasti: http://www.vmi.lt/cms/duk-apie-i.vaz-1


Algis Teišerskis

 

Pateikti užklausą